2 Ekim 2015 Cuma

TATLI KRİZİNE HURMA İLE ÇÖZÜM

Ben de tatlı yemeyi özellikle çikolatayı çok sevenlerdenim.Ama buna bir dur demek lazımdı. Çünkü yerken aldığın anlık zevk , uzun vadede seni mutsuz eder.Tatlı yemeyi azalttığım süreçte bana en çok destek olan meyve hurma oldu .

Hurmanın bir çok faydası var ancak benim için önemli olan şekersiz hayatta bana nasıl neden ve niçin destek olduğudur. Önce bunu uygulayıp test edip inanmam gerek .





Hurma vücuttaki şeker seviyesini önemli derecede ayarlar. Hurmanın içindeki şeker türü tüketildikten kısa bir süre içinde kolayca dağılır. Hurmanın içinde meyve şekeri fruktoz vardır. Yani kan şekerini hızla yükselten glükoz yoktur.Özellikle şeker hastalarında kan şekerinin aniden çok yükselmesi, bir çok organlara zarar verir.

Hurmanın diğer faydalarından benim dikkatimi çekenler ;
Stres ve gerginliği azaltıcı etkisi olması . Bu özellik  içindeki B6 vitamininden kaynaklanır . Aynı zamanda lif oranı yüksek olduğu için tokluk hissi yaratıyor. Böylece yenilen yemek miktarı azalıyor. Yüksek lif bağırsakların da iyi çalışmasını sağlar.

Şekeri azaltmak hatta hayatından çıkarmak isteyenlere önerim günde 3 tane hurma yemeleri olacaktır. Şeker diyeti nasıl yapılır ile ilgili yazılarıma ileride yer vereceğim .



5 yorum:

  1. Şeker krizleri benim için büyük sıkıntı. Hurmayı deneyeceğim. Teşekkürler.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok işe yarayacağına inanıyorum. bol şans sizede :)

      Sil
  2. 5 ayda 13 kilo verdim ama ay başlarında hiçbir şekilde tatlı krizimi bastıracak bir yiyecek bulamadım kuru meyveler,tarçınlı süt ve hurma hepsini denedim olmadı. İllaki o çikolatalı pastaları, eklerleri yiyeceğim :/ 3 gün sürse de midemi zorladığı halde yiyiyorum maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle tebrikler 13 kilo vermişsiniz:)
      bende ne yazıkki pasta ve çikolatayı çok ama çok sevenlerdenim .
      bende asla vazgeçemem diyenlerdendim . Bundan kurtulmak için 63 gün şeker diyetini uyguladım ve kazandım .
      artık istediğim zaman pasta yada çikolatalara "hayır, teşekkürler "diyebilecek güçteyim.

      Sil
    2. Teşekkürler:) darısı başıma diyeyim o zaman. Sanırım Şeker diyeti hakkında paylaşımda bulunacaksınız, ilgiyle takipteyim.

      Sil