24 Ağustos 2015 Pazartesi

HAYATA UYUMLANMAK İÇİN ESMA-ÜL HÜSNA


Her yeni gününüze yeni bir mana katmak istermisiniz ?

Tüm kaosun içinde bir şeyleri sorgulamayı unutuyormuyuz acaba .Olaylar karşısında neden ben diye ağlamakla meşgul olmaktansa kurulu bu sistemin düzenini anlamaya,  ipuclarını tek tek çözmeye çalışsak daha akıl kari olmaz mı ? 


Süre işliyor sanki değil mi?Keşke çocuk kalsanız diyen büyüklerimize o zamanlar hıh diyerek somurtsak da ,şimdi ne kadar haklılarmış derken giden zamanı evden kaçan kediyi hop diye yakalayıp eve geri soktuğumuz gibi geri alamıyoruz. Yaş ilerledikçe sorunlar büyüyor çözmek daha da zor geliyor sanki . 


Sankş lise matematik dersine girmişsinde, daha temel çarpımları bilmeden problem çözmeye kalkışıyoruz . Çözemedikçe de neden ben neden matematik diyoruz . 


Halbuki biz okudukça, sorguladıkça, anlamaya çalıştıkça taşlar yerlerine oturmaya başlıyor sanki .Ufacık da olsa..



Radyonun frekansını ayarlamaya çalışırken ki gibi.. Önce bitmek bilmez cızırtılar , kaos , rahatsız edici tüm sesler sonra frekansı tutturunca gelen muazzam melodiler .Esmaların da radyo frekansı gibi semalardan üzerimize aktığına inanıyorum . Doğru an da doğru esma ile ..
                                                                                        

Bir bir esmaların manasını öğrenmeye ne dersiniz ?

Bir çakıl taşı bile olsa yerinden oynatmaya ...




3 yorum:

  1. Güzel açıklamalar için teşekkürler. Bir de herkesin adının karşılığı bir Esma ül Hüsna ' sı olduğunu biliyor musun. Sevgiyle kal. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de teşekkür ederim yorumun için :)
      her adın bir karşılığı olduğunu bilmiyordum . Hemen araştırmalıyım :)

      Sil
  2. "Esmaların da radyo frekansı gibi semalardan üzerimize aktığına inanıyorum . Doğru an da doğru esma ile .." bu cümle bitirmiş zaten tüm kelimeleri.. ne kadar güzel bir ifade...Allah Razı olsun..

    YanıtlaSil